Springen naar inhoud

Foto

. Tegenstrijdige adviezen omtrent verplichte werknemersverzekeringen

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Joskas

Joskas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1860 berichten

Geplaatst 14 April 2016 - 03:15 AM

Dag Kay

Het is een beetje van beide:

1. omdat jouw BV A nu geen aandelen houdt in BV B, kan niet gezegd worden dat je sociaal verzekerd bent. Je bent thans 100% DGA van je eigen BV A. En omdat er geen aandeelhoudersrelatie is met BV B val je voor je salaris thans buiten de sociale verzekeringsplicht. Maar *

2. zodra jouw BV A 5% verwerft in BV B val je wel binnen de sociale verzekeringsplicht. De premie dient afgedragen te worden door BV B!

*terugkomend op de huidige situatie:
Waarom werk je met managementfee vanuit jouw BV A naar BV B? Jouw BV A heeft thans geen aandelen in BV B, dus wat valt er door jou te managen in BV B? De managementfee ziet doorgaans op aandeelhouders/bestuurders die vanuit van een holding BV bestuurstaken verrichten voor een dochter BV waarin zij aandelen houden.

In de huidige situatie is BV B geen dochter van BV A. Bezien vanuit jouw BV A is BV B dus gewoon een klant en dan ook nog de enige klant van jouw BV A. Het ligt dan eerder voor de hand dat jij in (verkapte) dienstbetrekking staat tot BV B.

En daar komt het advies van adviseur 1 vandaan. Hij anticipeert erop dat de fiscus jou als werknemer zal zien van BV B en dus verzekeringsplichtig.

Adviseur 2 kijkt niet naar de verhouding tussen jouw BV A en BV B en concludeert alleen op basis van de wet.

Wie heeft gelijk?7

Ik ben het met adviseur 1 eens dat de huidige situatie niet klopt. Je kunt geen managementfee factureren aan een BV waarin jij geen aandeelhouder bent. Zodoende kunnen jouw werkzaamheden voor BV B weldegelijk aangemerkt worden als die van een werknemer van BV B. Dus verplicht sociaal verzekerd, alleen dan ligt de premieafdracht bij BV B.

Ik ben het met adviseur 2 niet eens. Hij gaat geheel voorbij aan de mogelijke verkapte dienstbetrekking van jou bij BV B.

Advies
Voor de tijd dat jouw BV A geen aandeelhouder is in BV B, moet je er vanuit gaan dat jij verplicht sociaal verzekerd bent en dat je niet kunt werken met managementfee.

Zodra jouw BV A die 5% aandelen in BV B houdt, kun je wel werken met managementfee, maar ben jij nog steeds verplicht sociaal verzekerd.

groet
Joost

geld verdienen aan website

. Tegenstrijdige adviezen omtrent verplichte werknemersverzekeringen

#2   Nina

Nina

Newbie

• Member
  • 9 berichten
    • Tijd online: 1u 16m 41s
  • Verdient met:n.v.t.

Geplaatst op Vandaag, 10:55

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar over geld gesproken. Ik heb dit Internet Succes gids gevonden en hoor er goede verhalen over. Het zou zowel geschikt zijn voor beginners zonder enige kennis als de expert professionals om snel geld te verdienen.

Zijn er meer mensen met ervaring?
Dit is mijn handtekening en ik ben nieuw!

#3   StijnV

StijnV

Hulp Addict

• Moderators
  • 1337 berichten
    • Tijd online: 23u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Ssst Nina :D . Het verdien model waar je het over hebt is nieuw. Je kan meer informatie inwinnen op de site .

Ik ben met succes lid geworden. De inschrijving had ik er binnen één week uit. Ik steek nu elke week 3 a 4 uur in mijn Online model en verdien tussen de 40 en 60 euro per dag. :D

Online heb je toegang tot het membershipsite met (video) handleidingen, een interactief leercentrum voor al je vragen en contacten met andere deelnemers.
Het is echt het proberen waard! Succes Nina!
Succesvol geworden met internet verdiensten :D

Vergelijkbare berichten Collapse

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers