Quote : RoyKok op 13 april 2016, 10:38Quote : prinsrachid op 12 april 2016, 22:13Quote : RoyKok op 12 april 2016, 21:43Ik ken enkele ondernemers die hun nieuwe mobiele telefoon gewoon in 1x als een kostenpost opgeven.. Maar ik begrijp dat dit dus niet helemaal de bedoeling is.Als de telefoon minder dan 450 euro kost, dan is er niets mis mee om zo'n nieuwe mobiele telefoon in één keer in de kosten te laten vallen. Als hij duurder is, dan zul je de kosten over minimaal 5 jaar moeten uitsmeren.
Ok, dank. Ik ben zelf een startende ondernemer met startersaftrek. Dan mag ik het bedrag toch wel willekeurig afschrijven (en dus eigenlijk ook in 1x in 1 jaar)?
Klopt helemaal, dat heb ik ook gedaan met mijn laptop. Ben je meteen van een hoop administratie en gedoe verlost.
Alleen is mijn persoonlijk mening wel dat een mobiel van 800euro (iPhone?) eigenlijk gewoon een prive feestje is ;-). Alleen er staat niets in de wet vermeld dat het niet mag.
Overigens doe ik het een stuk eenvoudiger. Ik reken 50%/50% prive/zakelijk en heb een abonnement waarbij ik tijdens de looptijd ook voor de mobiel betaal.
hoe verdien ik snel geld
. Fiscale afschrijving zakelijk en prive gebruik mobiele telefoon