Springen naar inhoud

Foto

Opgelicht via Marktplaats; aangifte doen of niet?

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Harm

Harm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 780 berichten

Geplaatst 15 March 2016 - 01:58 AM

Hoi iedereen,
Dit is mijn eerste topic icon_wink.gif Ik zat echt met deze vraag en ik wilde dit gewoon weten voordat ik een volgende stap onderneem.

Het is zo dat ik vorige week een Samsung Galaxy S6 via marktplaats gekocht heb. Toen de telefoon binnenkwam vielen mij meteen een paar kleine optische details op. Na het runnen van wat tests was het mij duidelijk; het was een clone.

Na contact met de verkoopster bleek dat het onbewust gegaan was; geen opzettelijke oplichting dus. Terugbetalen was geen optie, volgens de verkoopster was ze het geld al kwijt en haar ouders zaten in de schuldsanering dus daar kon ze ook niet veel van verwachten. Het was gebeurd, zij kon er ook niets aan doen, dus we moesten het maar zo laten, vond zij.

Daar was ik het natuurlijk niet mee eens. Ik vertelde haar dat je na iedere aankoop via marktplaats / particulieren goed moet controleren of het product wel aan de voorwaarden voldoet. Dat had ik ook gedaan en zo was ik achter het feit gekomen dat de telefoon nep was. Het is dus niet eerlijk om van jouw probleem, mijn probleem te maken.

Mevrouw was het er niet mee eens en toen ik aangaf dat ik haar aan kon geven van oplichting sloegen de stoppen door; Ik had haar een oplichter genoemd en daar was ze niet van gediend. Ik werd door haar geblokkeerd (althans, ik kreeg geen antwoord meer terug).

Nu heb ik omtrent dit hele geval een hoop vragen, maar bij het aangifte doen kwam bij mij de volgende vraag op; Is het in bezit zijn van een clone, een nagemaakt artikel, wel legaal? Moet ik bij het aangifte doen de telefoon ook inleveren? In dat geval ben ik hem, en mijn geld, dus helemaal kwijt (verwacht nl. niet dat de politie geldteruggave gaat regelen).

In het laatste geval verkoop ik hem liever door (Waarbij ik expliciet aangeef dat het een clone is, natuurlijk) voor wat minder geld en neem ik de verliesmarge als leergeld.

Kunnen jullie mij hierin van raad voorzien?

Ik ben benieuwd!:)

tips online geld verdienen

Opgelicht via Marktplaats; aangifte doen of niet?

#2   Nina

Nina

Newbie

• Member
  • 9 berichten
    • Tijd online: 1u 16m 41s
  • Verdient met:n.v.t.

Geplaatst op Vandaag, 10:55

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar over geld gesproken. Ik heb dit Internet Succes gids gevonden en hoor er goede verhalen over. Het zou zowel geschikt zijn voor beginners zonder enige kennis als de expert professionals om snel geld te verdienen.

Zijn er meer mensen met ervaring?
Dit is mijn handtekening en ik ben nieuw!

#3   StijnV

StijnV

Hulp Addict

• Moderators
  • 1337 berichten
    • Tijd online: 23u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Ssst Nina :D . Het verdien model waar je het over hebt is nieuw. Je kan meer informatie inwinnen op de site .

Ik ben met succes lid geworden. De inschrijving had ik er binnen één week uit. Ik steek nu elke week 3 a 4 uur in mijn Online model en verdien tussen de 40 en 60 euro per dag. :D

Online heb je toegang tot het membershipsite met (video) handleidingen, een interactief leercentrum voor al je vragen en contacten met andere deelnemers.
Het is echt het proberen waard! Succes Nina!
Succesvol geworden met internet verdiensten :D

Vergelijkbare berichten Collapse

Onderwerp Forum Begonnen door Statestieken Laatste berichteninfo

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers