Springen naar inhoud

Foto

Risico account bij Markets

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Joskas

Joskas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1860 berichten

Geplaatst 01 March 2016 - 05:49 PM

Kreeg weer een mailtje van Markets.com dat er wat wijzigingen zijn in de Algemene voorwaarden. Helaas sturen ze altijd alleen een nieuwe versie toe van de betreffende wijzigingen, en niet de oude versie (m.a.w. lastig vast te stellen wat er nu precies veranderd is).

Hieronder de betreffende wijziging:

Citaat:

Risico omnibusaccount

Het Bedrijf kan gelden van cliënten aanhouden in omnibusaccounts bij derde financiële of kredietinstellingen. In dit opzicht wordt de cliënt verwittigd dat er een risico bestaat op verlies dat voortvloeit uit het gebruik van omnibusaccounts bij financiële of kredietinstellingen. In dergelijke gevallen is het niet altijd mogelijk om vast te stellen of de gelden van een specifieke Cliënt bij een bepaalde financiële of kredietinstelling worden aangehouden. Omnibusaccounts kunnen ook andere soorten risico’s met zich meebrengen, waaronder juridische risico’s, het risico op liquidatie, het risico op afwaarderingen, derde risico’s, etc.

In het geval van een faillissement of andere soortgelijke procedures met betrekking tot een financiële of kredietinstelling waar gelden van cliënten worden aangehouden, heeft het Bedrijf (namens de cliënt) en/of de Cliënt geen of een slechts zeer beperkte concurrente vordering bij de financiële of kredietinstelling, en wordt de Cliënt blootgesteld aan het risico dat het geld dat door het Bedrijf van de financiële of kredietinstelling ontvangen is, onvoldoende kan blijken te zijn om aan de aanspraken van de Cliënt met betrekking tot het Account te voldoen. Het Bedrijf accepteert geen aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid voor eventueel daaruit voortvloeiende verliezen, dus in het onwaarschijnlijke geval van wanbetaling zal het evenredige verlies gevolgen hebben voor alle gelden van de cliënten van het Bedrijf dat in omnibusaccounts bij de financiële of kredietinstelling worden aangehouden. Om dit risico te beperken worden gelden van Cliënten aangehouden in enkele gerenommeerde financiële of kredietinstellingen en vindt er continu bewaking van de blootstelling plaats.

Een tijd geleden heb ik nog contact gehad met Markets en zij vertelde mij dat de tegoeden van clienten onder worden gebracht bij RBS (Royal Bank of Scotland), en dat clienten daarnaast gedekt zijn tot €20.000. Dit vind ik verderop ook terug in de Algemene voorwaarden:

Citaat:

Compensatiefonds Investeerder

We zijn lid van het Compensatiefonds voor beleggers voor klanten van beleggingsondernemingen van Cyprus (CIF), dat werd opgericht onder de wet voor beleggingsondernemingen van 2002, zoals gewijzigd en vervangen door de Wet 144(I)/2007 en de oprichting en exploitatie van een Compensatiefonds voor beleggers voor klanten van CIF Reguleringen van 2001, die onder de Wet 144 (I) werden uitgegeven/2007. Het fonds vergoedt de gedekte klanten voor claims die voortvloeien uit de gedekte diensten die geleverd worden door haar leden, op voorwaarde dat tekortkoming werd vastgesteld van het lid om zijn verplichtingen te vervullen, ondanks een relevante verplichting voor het lid van het Fonds in overeenstemming met de wetgeving en de voorwaarden die zijn overeenkomst met de gedekte klant regelen en ongeacht of de genoemde verplichting van het lid van het fonds is gebaseerd op de overeenkomst of op wangedrag.

In het hierboven beschreven geval, heeft een gedekte klant, die, in overeenstemming met onze gids voor compensatiefonds voor investeerder, een klant gecategoriseerd is als een niet-professionele klant, recht op een vergoeding van niet meer dan twintigduizend (20.000) euro. Het genoemde bedrag is van toepassing op gecombineerde claims tegen ons.

Klik hier voor meer details.

Kan iemand mij misschien vertellen wat ik hierboven nu precies lees? Mij is het niet helemaal duidelijk. Zijn mijn tegoeden nu wel of niet tot €20.000 zeker? Of gaat dit over verschillende situaties?

tips online geld verdienen

Risico account bij Markets

#2   Nina

Nina

Newbie

• Member
  • 9 berichten
    • Tijd online: 1u 16m 41s
  • Verdient met:n.v.t.

Geplaatst op Vandaag, 10:55

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar over geld gesproken. Ik heb dit Internet Succes gids gevonden en hoor er goede verhalen over. Het zou zowel geschikt zijn voor beginners zonder enige kennis als de expert professionals om snel geld te verdienen.

Zijn er meer mensen met ervaring?
Dit is mijn handtekening en ik ben nieuw!

#3   StijnV

StijnV

Hulp Addict

• Moderators
  • 1337 berichten
    • Tijd online: 23u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Ssst Nina :D . Het verdien model waar je het over hebt is nieuw. Je kan meer informatie inwinnen op de site .

Ik ben met succes lid geworden. De inschrijving had ik er binnen één week uit. Ik steek nu elke week 3 a 4 uur in mijn Online model en verdien tussen de 40 en 60 euro per dag. :D

Online heb je toegang tot het membershipsite met (video) handleidingen, een interactief leercentrum voor al je vragen en contacten met andere deelnemers.
Het is echt het proberen waard! Succes Nina!
Succesvol geworden met internet verdiensten :D

Vergelijkbare berichten Collapse

Onderwerp Forum Begonnen door Statestieken Laatste berichteninfo

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers