Springen naar inhoud

Foto

. MKB winstvrijstelling ondernemer of niet?

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Joskas

Joskas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1860 berichten

Geplaatst 29 January 2016 - 02:03 AM

Quote : Jupika op 28 januari 2016, 22:30Concrete vraag: Ondernemer of niet? Via de site van de belastingdienst en jurisprudentie kom ik er niet uit.
Dat komt omdat het ook niet zo duidelijk is. Er zijn bijvoorbeeld geen inkomensgrenzen. Je kunt dus best ondernemer voor de inkomstenbelasting zijn, terwijl je 5.000 euro winst maakt en 500 uur werkt. Je mag hier dus ook gewoon zelf een standpunt over innemen ("Ik vind dat ik IB-ondernemer ben.") en vervolgens de Belastingdienst op 1 maart verzoeken om een echte ondernemersaangifte klaar te zetten.

Omdat ik uit je vraag opmaak dat je eigenlijk een beetje onderbouwing zoekt voor de mate van ondernemerschap, zou je ook eens kunnen kijken naar deze lijst over fiscaal ondernemerschap. Naarmate je meer van de hoofd- en subvragen met "ja" kunt beantwoorden, zal er ook in toenemende mate sprake zijn van IB-ondernemerschap. Ik zou zeggen: loop ze even na.
Quote:Is er sprake van een bron van inkomen?
Neem je deel aan het economisch verkeer?
Is je handelen duidelijk gericht op het verwerven van inkomen uit de onderneming?
Is er redelijkerwijs, op enige termijn, inkomen te verwachten?
Is er sprake van marktgericht opereren?
Zijn er meer dan één opdrachtgevers?
Ben je onafhankelijk van die opdrachtgevers?
Doe je aan werving?
Komen je prijzen tot stand in vrije onderhandeling?
In hoeverre ben je vrij om werktijden, werktempo en werkvoorwaarden zelf te bepalen?
Presenteer je je als zelfstandig ondernemer?
Is er sprake van een organisatie van werk en kapitaal?
Beschik je over werkruimte?
Moet je arbeid verrichten om je opbrengst te behalen?
Schrijf je facturen uit en heb je als gevolg daarvan vorderingen?
Maak je kosten om je opbrengsten te behalen?
Doe je uitgaven voor investeringen?
Is er sprake van ondernemersrisico?
Is er een kans dat je een opdracht níet binnenhaalt?
Is er een kans dat je opdrachtgever je voor een volgende opdracht niet meer vraagt?
Is er risico dat je je investeringen niet terugverdient?
Loop je risico dat je opdrachtgevers of klanten niet betalen of niet kunnen betalen?

verdien veel geld

. MKB winstvrijstelling ondernemer of niet?

#2   Nina

Nina

Newbie

• Member
  • 9 berichten
    • Tijd online: 1u 16m 41s
  • Verdient met:n.v.t.

Geplaatst op Vandaag, 10:55

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar over geld gesproken. Ik heb dit Internet Succes gids gevonden en hoor er goede verhalen over. Het zou zowel geschikt zijn voor beginners zonder enige kennis als de expert professionals om snel geld te verdienen.

Zijn er meer mensen met ervaring?
Dit is mijn handtekening en ik ben nieuw!

#3   StijnV

StijnV

Hulp Addict

• Moderators
  • 1337 berichten
    • Tijd online: 23u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Ssst Nina :D . Het verdien model waar je het over hebt is nieuw. Je kan meer informatie inwinnen op de site .

Ik ben met succes lid geworden. De inschrijving had ik er binnen één week uit. Ik steek nu elke week 3 a 4 uur in mijn Online model en verdien tussen de 40 en 60 euro per dag. :D

Online heb je toegang tot het membershipsite met (video) handleidingen, een interactief leercentrum voor al je vragen en contacten met andere deelnemers.
Het is echt het proberen waard! Succes Nina!
Succesvol geworden met internet verdiensten :D

Vergelijkbare berichten Collapse

Onderwerp Forum Begonnen door Statestieken Laatste berichteninfo

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers