Springen naar inhoud

Foto

. Margeregeling globalisatie

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Joskas

Joskas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1860 berichten

Geplaatst 28 January 2016 - 11:19 PM

Hierbij nog wat aanvullingen op de bijdragen van Peter:

De marge is een bedrag inclusief BTW.
De daarbij inbegrepen BTW is 21 / 121 van de marge.
In jouw voorbeeld dus 21 / 121 x € 1.350 = € 234,30
Zie ook mijn laatste opmerking.

Je doet (doorgaans) BTW-aangifte over alle in- en verkopen binnen een kwartaal. De eerste keer dus voor alles tussen 1 januari en 31 maart. De aangifte (en eventuele betaling) moeten dan vóór 30 april door de belastingdienst zijn ontvangen.

Wellicht ten overvloede: de margeregeling is alleen een methode om de verschuldigde BTW te berekenen. Voor de bepaling van de voorraadwaarde en de winst (voor de inkomstenbelasting) gelden de gebruikelijke regels.

De margeregeling geldt alleen binnen de EU. Mocht je ook Lego buiten de EU verkopen, dan valt die verkoop en de bijbehorende inkoop buiten de margeregeling. De marge-inkopen moeten in dat geval worden gecorrigeerd.

Wanneer je in een jaar meer hebt ingekocht dan verkocht, ontstaat een negatieve marge. Je krijgt dan helaas geen BTW terug. Om deze negatieve marge (als extra inkopen) naar een volgend jaar mee te mogen nemen, moet je bij de belastingdienst een verzoek indienen (vergezeld van een berekening) om deze bij beschikking vast te stellen.

De afname van de initiële voorraad moet m.i. ook als marge-inkoop worden gezien. Anders zou je op verkopen uit deze voorraad een marge van 100% behalen. Misschien kun je zelfs deze voorraad in één keer als marge-inkoop beschouwen.

verdien online geld

. Margeregeling globalisatie

#2   Nina

Nina

Newbie

• Member
  • 9 berichten
    • Tijd online: 1u 16m 41s
  • Verdient met:n.v.t.

Geplaatst op Vandaag, 10:55

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar over geld gesproken. Ik heb dit Internet Succes gids gevonden en hoor er goede verhalen over. Het zou zowel geschikt zijn voor beginners zonder enige kennis als de expert professionals om snel geld te verdienen.

Zijn er meer mensen met ervaring?
Dit is mijn handtekening en ik ben nieuw!

#3   StijnV

StijnV

Hulp Addict

• Moderators
  • 1337 berichten
    • Tijd online: 23u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Ssst Nina :D . Het verdien model waar je het over hebt is nieuw. Je kan meer informatie inwinnen op de site .

Ik ben met succes lid geworden. De inschrijving had ik er binnen één week uit. Ik steek nu elke week 3 a 4 uur in mijn Online model en verdien tussen de 40 en 60 euro per dag. :D

Online heb je toegang tot het membershipsite met (video) handleidingen, een interactief leercentrum voor al je vragen en contacten met andere deelnemers.
Het is echt het proberen waard! Succes Nina!
Succesvol geworden met internet verdiensten :D

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers