Springen naar inhoud

Foto

. Opdrachtgever eist VAR 2016, Belastingdienst zegt dat VAR 2015 nog geldig is

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Joskas

Joskas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1860 berichten

Geplaatst 06 January 2016 - 08:14 PM

De wet schrijft voor dat de VAR niet meer dan een jaar vanaf de verstrekking geldig is.

Dit is de relevante tekst uit de Wet Inkomstenbelasting 2001:
Quote:Artikel 3.156. Vragen van een beschikking

1. De belastingplichtige die zekerheid wenst omtrent de vraag of de voordelen die hij in een kalenderjaar geniet of zal gaan genieten uit een arbeidsrelatie of uit arbeidsrelaties waarin sprake is van hetzelfde soort van werkzaamheden die onder overeenkomstige condities worden verricht, worden aangemerkt als winst uit een onderneming, als loon of als resultaat uit overige werkzaamheden, kan een verzoek indienen bij de inspecteur. De inspecteur beslist op het verzoek bij voor bezwaar vatbare beschikking.

4. De beschikking geldt voor een termijn van ten hoogste één kalenderjaar.In eerste instantie heeft je opdrachtgever dus gelijk.

De vorm van de beschikking staat echter niet vast; de brief die je vorig jaar hebt ontvangen waarin de belastingdienst aangeeft dat de VAR 2015 ook dit jaar geldig is, is volgens mij een nieuwe beschikking. Netter was het geweest als ze gewoon iedereen een nieuwe VAR hadden gegeven, maar ja: de brief neemt slechts één pagina in beslag, dus bespaart het ze papier? Mijn advies zou zijn die oude VAR te laten zien in combinatie met die brief. IANAL. TINLA.

en rijk worden voor dummies

. Opdrachtgever eist VAR 2016, Belastingdienst zegt dat VAR 2015 nog geldig is

#2   Nina

Nina

Newbie

• Member
  • 9 berichten
    • Tijd online: 1u 16m 41s
  • Verdient met:n.v.t.

Geplaatst op Vandaag, 10:55

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar over geld gesproken. Ik heb dit Internet Succes gids gevonden en hoor er goede verhalen over. Het zou zowel geschikt zijn voor beginners zonder enige kennis als de expert professionals om snel geld te verdienen.

Zijn er meer mensen met ervaring?
Dit is mijn handtekening en ik ben nieuw!

#3   StijnV

StijnV

Hulp Addict

• Moderators
  • 1337 berichten
    • Tijd online: 23u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Ssst Nina :D . Het verdien model waar je het over hebt is nieuw. Je kan meer informatie inwinnen op de site .

Ik ben met succes lid geworden. De inschrijving had ik er binnen één week uit. Ik steek nu elke week 3 a 4 uur in mijn Online model en verdien tussen de 40 en 60 euro per dag. :D

Online heb je toegang tot het membershipsite met (video) handleidingen, een interactief leercentrum voor al je vragen en contacten met andere deelnemers.
Het is echt het proberen waard! Succes Nina!
Succesvol geworden met internet verdiensten :D

Vergelijkbare berichten Collapse

Onderwerp Forum Begonnen door Statestieken Laatste berichteninfo

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers