Springen naar inhoud

Foto

Persoonlijke beurs verhalen.

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Joskas

Joskas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1860 berichten

Geplaatst 06 December 2015 - 02:55 PM

Eind jaren ’90 vroegen veel bedrijven een beursgang (Initial Public Offering) aan op de beurs. Bij deze beursintroducties kregen aandelen waanzinnige waarderingen. Vaak was het businessmodel nog verre van duidelijk. In veel gevallen werd er nauwelijks echte omzet geboekt, laat staan dat er winst werd gemaakt! Desondanks waren sommige ondernemingen op papier al miljarden waard. De hebzucht van beleggers bleef de koersen maar opdrijven. Veel particuliere beleggers verdienden goud geld met deze IPOs eind jaren negentig. Mits ze op tijd zijn uitgestapt natuurlijk. De overgrote meerderheid deed dat niet. Deze mensen verloren dan ook enorm veel geld toen de zeepbel uiteenspatte.

Met de beursintroductie van Groupon, Linkedin en binnenkort Facebook en Twitter kwamen bij mij weer veel herinneringen boven van de goede oude tijd- de periode van 1995 tot en met 17 maart 2000. 17 maart 2000 was de dag dat het internet bedrijf “World Online” naar de beurs ging. In 2010 heb ik hier nog mijn verhaal over geschreven in dit artikel.

De tactiek was heel erg simpel, je zo groot mogelijk proberen in schrijven bij een nieuwe beursnotering en bij opening of een paar dagen later de aandelen weer verkopen. Dit heeft natuurlijk niks met beleggen of vertrouwen te maken in het bedrijf, maar het ging ons om maar een ding. Zoveel mogelijk “gratis” geld proberen te scoren. Dat is hoe wij dachten en hoe we handelden. De zoektocht ging eerst naar de bank die verantwoordelijk was voor de IPO van dit fonds. Als je een rekening had bij deze bank dan had je kans om meer aandelen toegewezen te krijgen. Omdat de vraag altijd meer was dan het aanbod moest je vaak genoegen nemen met een klein percentage van de aandelen die je graag wilde hebben.

Een mooi voorbeeld was toen Tie Holding naar de beurs ging voor 10 euro per stuk en bij de opening direct op 20 euro stond. Mijn stukjes waren meteen 100% meer waard. Ik heb ze dezelfde dag weer verkocht. Een paar dagen later stond de koers al boven de 50 euro omdat veel mensen de boot niet wilden missen. There ain’t no such thing as a free lunch zeggen ze vaak. Nou ik kan je vertellen dat het in die tijd wel zo was icon_smile.gif Nu, ruim 12 jaar later, staat Tie Holding nog steeds genoteerd op de Nederlandse beurs en heeft een koers van 9 euro cent. Tijden zijn veranderd. Alhoewel? Afgelopen periode is Ziggo naar de beurs gegaan en je kon je daar als particulier gewoon voor inschrijven. De koers steeg de eerste dag al met 15%. Dit komt ook omdat de banken die de beursgang regelen de koers van het fonds ondersteunen mocht er te veel aanbod in de markt komen de eerste dagen. Ze willen natuurlijk dat de beursgang een groot succes wordt, en zo geschiedde ook met Ziggo.

Mijn persoonlijke les van de beursgang van “World Online” hou ik altijd in mijn achterhoofd: stap niet zomaar in een bedrijf omdat het een hype is en “greed” de over hand neemt. Ik zal op het forum mijn gedachten en acties over de aankomende beursgang van diverse nieuwe partijen vermelden.

Armijn

hoe geld verdienen op internet

Persoonlijke beurs verhalen.

#2   Nina

Nina

Newbie

• Member
  • 9 berichten
    • Tijd online: 1u 16m 41s
  • Verdient met:n.v.t.

Geplaatst op Vandaag, 10:55

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar over geld gesproken. Ik heb dit Internet Succes gids gevonden en hoor er goede verhalen over. Het zou zowel geschikt zijn voor beginners zonder enige kennis als de expert professionals om snel geld te verdienen.

Zijn er meer mensen met ervaring?
Dit is mijn handtekening en ik ben nieuw!

#3   StijnV

StijnV

Hulp Addict

• Moderators
  • 1337 berichten
    • Tijd online: 23u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Ssst Nina :D . Het verdien model waar je het over hebt is nieuw. Je kan meer informatie inwinnen op de site .

Ik ben met succes lid geworden. De inschrijving had ik er binnen één week uit. Ik steek nu elke week 3 a 4 uur in mijn Online model en verdien tussen de 40 en 60 euro per dag. :D

Online heb je toegang tot het membershipsite met (video) handleidingen, een interactief leercentrum voor al je vragen en contacten met andere deelnemers.
Het is echt het proberen waard! Succes Nina!
Succesvol geworden met internet verdiensten :D

Vergelijkbare berichten Collapse

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers