Springen naar inhoud

Foto

Een simpele strategie

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Joskas

Joskas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1860 berichten

Geplaatst 07 December 2015 - 04:30 PM

Een simpele strategie
Een groot probleem wat beginnende traders hebben, is dat ze geen idee hebben waar ze moeten beginnen als ze gaan traden. Zelfs als een trader de markt toestand objectief heeft bepaald, is het vaak nog lastig de juiste strategie uit te voeren. Ik zal daarom een simpele strategie met jullie delen die gebruikt kan worden in markten met trends. Daarnaast zal ik het belang van meerdere tijdsgrafieken (timeframes) en timing behandelen. Uiteindelijk is het doel van dit artikel jullie een helder idee te geven van hoe een goede strategie eruit ziet. Deze strategie heeft zich in het verleden bewezen, maar dat biedt uiteraard geen garantie voor de toekomst. Deze strategie dient dus puur ter educatie.

The good part first
Deze strategie is opgebouwd uit een paar simpele indicatoren en voor de fanatieke traders die de babypips school hebben gelezen zullen zien dat deze strategie vergelijkbaar is met de voorbeeld strategie van babypips. De regels voor het openen van posities zullen we zo in detail bespreken. Allereerst is het belangrijk dat je al enige kennis hebt van basis indicatoren zoals “moving average” en “rsi”. Voordat je deze strategie überhaupt wilt gaan toepassen, moet je kijken naar de markt toestand. Hierover kan je een artikel vinden op deze site. Alleen als de markt toestand een sterke trend is met niet al te veel volatiliteit kan je deze strategie gebruiken. Vervolgens kijken we naar de strategieregels.

Stap 1: indicatoren. Start met een 1-dags grafiek. Hierop voeg je de volgende indicatoren toe: Bollinger Bands (20-dagen op basis van close). EMA-15(exponantial moving average van de laatste 15 dagen) en tot slot de RSI 14 dagen.

Stap 2: entry’s bepalen. We kijken eerst naar het openen van een long positie. Je gaat long als de trend die je hebt waargenomen in de markt toestanden analyse stijgend is. De volgende conditie is dat de EMA-15 de middelste lijn doorkruist van onder naar boven. De laatste conditie is dat de RSI-14 stijgende is, maar de waarde mag niet boven de 80 zijn. Als alle condities goedgekeurd zijn open je een long positie. Voor short geldt het volgende. De trend die je hebt waargenomen met markt toestanden analyse is neerwaarts. De EMA-15 kruist deze lijn van boven naar beneden. De RSI-14 is dalend en niet lager dan 20.

Stap 3: Plaatsen van stops en positie grote. Als je long gaat plaatst je de stop-loss iets onder de onderste bollinger band. Als je short gaat plaats je de stop-loss iets boven de bovenste bollinger band. Je profit-target plaats je op een tweemaal zo’n grote afstand als de stop-loss. Dus stel je stop-loss is geplaatst op een afstand van 60 pips, dan plaatst je de profit-target op 120 pips. Je positie grote bepaal je op de volgende manier. Eerst kijk je naar je stop-loss. Vervolgens zorg je ervoor dat de stop-loss in waarde nooit meer is dan 2% van je account. Dus stel je account is $1000. Je stop-loss is op basis van de strategie geplaatst op 50 pips. Dan mogen die 50 pips samen dus een waarde hebben van 2% van $1000, dat is $20. Eén pip is dan 20$/50 = 0,4$. Eén pip is 0,0001 koersverandering, oftewel de kleinste koersverandering bij de grote valutaparen. $0,40 / 0.0001 = 4000. Je positie grote is dus 4000$.

Timing & timeframes
Zoals eerder gezegd is het bepalen van de markt toestand een sleutel element in deze strategie. Dit is namelijk een trend strategie. Een handige manier om te bepalen hoe sterk een trend is om meerdere timeframes te analyseren. De strategie focust zich op 1-dags grafieken. Dus om te kijken of op langere termijn de trend sterk is, kan je kijken naar 1-weeks of 1-maands grafieken. Als de trends die je daar ziet overeenkomen met die op de 1-dags grafiek heb je een sterker signaal.

Timing is ook een belangrijk element bij het traden van trends. Het liefst wil je instappen op een moment dat de trend net een correctie heeft gehad en weer verder gaat met de trend. Net zoals een surfer een golf pakt op het moment dat de golf zich aan het opbouwen is en niet op het moment dat de golf omslaat. Als je dus trends trade zorg ervoor dat je instapt op een opbouw stukje, dit wil zeggen dat de koers misschien op dat moment niet zo sterk daalt of stijgt, maar als het ware kracht (ook wel momentum) aan het opbouwen is. Een element wat hierbij kan helpen is candlestick analyse. En dan voornamelijk candlesticks die vroege omkeer signalen geven zoals de doji’s. In een volgende artikel zullen we dieper ingaan op candlesticks patronen. Ik raad jullie aan om deze strategie eerst uitvoerig zelf te testen met speelgeld. Pas deze strategie toe op eigen risico en zorg ervoor dat je comfortabel voelt met het gebruik van deze strategie.

De simpele strategie en hoe nu verder
Nu je meer informatie hebt over simpele strategie en de beschikbaarheid van een cursus op fox.nl is de volgende stap natuurlijk het doorlopen van het gehele lessentraject. Omdat wij ook weten dat je met geld wilt verdienen in plaats van verliezen is deze cursus volledig gratis. Ook hebben we verschillende brokers gevonden die je GRATIS met kennis willen laten maken. Markets.com 25 € gratis of PLUS500.com met 25 € gratis.

Wil je nog meer over leren? Registreer je op onze website of log in en neem deel aan de vele discussies op ons forum. Wil je nog meer over lezen? dagelijks nieuws en uitleg van termen.

en rijk worden voor dummies

Een simpele strategie

#2   Nina

Nina

Newbie

• Member
  • 9 berichten
    • Tijd online: 1u 16m 41s
  • Verdient met:n.v.t.

Geplaatst op Vandaag, 10:55

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar over geld gesproken. Ik heb dit Internet Succes gids gevonden en hoor er goede verhalen over. Het zou zowel geschikt zijn voor beginners zonder enige kennis als de expert professionals om snel geld te verdienen.

Zijn er meer mensen met ervaring?
Dit is mijn handtekening en ik ben nieuw!

#3   StijnV

StijnV

Hulp Addict

• Moderators
  • 1337 berichten
    • Tijd online: 23u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Ssst Nina :D . Het verdien model waar je het over hebt is nieuw. Je kan meer informatie inwinnen op de site .

Ik ben met succes lid geworden. De inschrijving had ik er binnen één week uit. Ik steek nu elke week 3 a 4 uur in mijn Online model en verdien tussen de 40 en 60 euro per dag. :D

Online heb je toegang tot het membershipsite met (video) handleidingen, een interactief leercentrum voor al je vragen en contacten met andere deelnemers.
Het is echt het proberen waard! Succes Nina!
Succesvol geworden met internet verdiensten :D

Vergelijkbare berichten Collapse

Onderwerp Forum Begonnen door Statestieken Laatste berichteninfo

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers