Springen naar inhoud

Foto

Hefbomen in : de voor- en nadelen

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Joskas

Joskas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1860 berichten

Geplaatst 08 December 2015 - 06:10 PM

Handel je al enige tijd in en ben je op zoek naar mogelijkheden om je rendement te vergroten, of las je over een hefboom en ben je benieuwd wat daar de voor- en nadelen van zijn? Een hefboom binnen maakt het mogelijk om met een groot kapitaal te handelen, terwijl je daar slechts een beperkte investering hoeft te doen. Dit kan helpen het rendement flink op te laten lopen, maar brengt aan de andere kant een groter risico met zich mee.

Toepassen van de hefboom
Wil je een hefboom in toepassen? Stel dat je met €1.000 in valuta zou handelen, op de markt voor . Een stijging van 5% van de waarde van de valuta die je hebt aangekocht leidt dan tot een rendement van €50. Je gebruikt in dit geval nog geen hefboom. Zou je een hefboom van een factor 10 gebruiken? Dan leen je naast je eigen €1.000 nog eens €9.000, waardoor je met €10.000 kunt beleggen. Maak je dezelfde 5% rendement? Dan levert dat je ineens €500 op. Na terugbetaling van de €9.000 (bij speculeren binnen 1 dag betaal je geen rente) houd je een winst over van €500 ten opzichte van je investering van €1.000. Je hebt dan dus eigenlijk 50% rendement gemaakt.

Voordeel van het hefboomeffect
Het voordeel van het hefboomeffect bij lijkt wat dat betreft duidelijk, je hebt de mogelijkheid om (veel) meer rendement te maken met een beperkte investering. Professionele traders werken geregeld met een hefboom van 2 – 6, pas daarom op met een te grote hefboom.

Risico van hefbomen in
Hierin schuilt namelijk het meest belangrijke risico van de hefboom. Het grote nadeel van de hefboom bij is de mogelijkheid om een veel grotere hefboom toe te passen. Plus500 laat een hefboom toe van 1:50, bij UFX Markets en Markets.com kun je deze laten oplopen tot 1:200 en bij eToro heb je zelfs de mogelijkheid een hefboom van 1:400 in te stellen. Dat levert je enorme rendementen op wanneer je de juiste trades maakt, maar brengt aan de andere kant ook grote risico’s met zich mee.

Handel je met een hefboom van 1:400, bij een inleg van €1.000 en verlies je 0,25% van de waarde? Dan kost je dat al de volledige €1.000. Je zal wat dat betreft een groter bedrag achter de hand moeten hebben, om met dergelijke hefbomen te kunnen handelen.

Ontvang €25 gratis, storting niet vereist
Grootte van de hefboom
Wanneer je wilt handelen in en je gebruik wilt maken van een hefboom doe je er verstandig aan vooraf goed na te denken over de grootte hiervan. Een hefboom van 2 levert je 2x meer rendement en 2x meer risico op, met name grotere stappen zijn vooral geschikt voor professionele traders. Laat je niet te snel verleiden tot hoge hefbomen, probeer deze rustig uit en zorg op die manier voor een meer stabiele trading strategie binnen .

Pas dus heel erg op met hefbomen!!

De hefbomen en hoe nu verder
Nu je meer informatie hebt over hefbomen en de beschikbaarheid van een cursus op fox.nl is de volgende stap natuurlijk het doorlopen van het gehele lessentraject. Omdat wij ook weten dat je met geld wilt verdienen in plaats van verliezen is deze cursus volledig gratis. Ook hebben we verschillende brokers gevonden die je GRATIS met kennis willen laten maken. Markets.com 25 € gratis of PLUS500.com met 25 € gratis.

Wil je nog meer over leren? Registreer je op onze website of log in en neem deel aan de vele discussies op ons forum. Wil je nog meer over lezen? dagelijks nieuws en uitleg van termen.

hoe verdien ik snel geld

#2   Nina

Nina

Newbie

• Member
  • 9 berichten
    • Tijd online: 1u 16m 41s
  • Verdient met:n.v.t.

Geplaatst op Vandaag, 10:55

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar over geld gesproken. Ik heb dit Internet Succes gids gevonden en hoor er goede verhalen over. Het zou zowel geschikt zijn voor beginners zonder enige kennis als de expert professionals om snel geld te verdienen.

Zijn er meer mensen met ervaring?
Dit is mijn handtekening en ik ben nieuw!

#3   StijnV

StijnV

Hulp Addict

• Moderators
  • 1337 berichten
    • Tijd online: 23u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Ssst Nina :D . Het verdien model waar je het over hebt is nieuw. Je kan meer informatie inwinnen op de site .

Ik ben met succes lid geworden. De inschrijving had ik er binnen één week uit. Ik steek nu elke week 3 a 4 uur in mijn Online model en verdien tussen de 40 en 60 euro per dag. :D

Online heb je toegang tot het membershipsite met (video) handleidingen, een interactief leercentrum voor al je vragen en contacten met andere deelnemers.
Het is echt het proberen waard! Succes Nina!
Succesvol geworden met internet verdiensten :D

Vergelijkbare berichten Collapse

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers