Springen naar inhoud

Foto

Geld is NEUTRAAL! – Trouwens hoe word ik rijk?

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Joskas

Joskas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1860 berichten

Geplaatst 02 September 2015 - 08:17 PM

Beste foxer,

Heb je er wel eens bij stilgestaan wat geld voor je betekend? Puur het woord geld haalt direct van alles omhoog. Onbewust zijn we allemaal geconditioneerd door het begrip geld. Als ik aan geld denk dan is er gelijk een soort verlangen. Verlangen om er zoveel mogelijk van te verzamelen, maar ergens is er ook angst. Angst om dat wat ik heb verzamelend kwijt te raken. Geld was lange tijd een drijfveer in mijn leven. Dit zijn in het kort mijn gedachten en gevoelens als ik aan geld denk. Misschien is dit een mooi moment voor jou om op te merken wat er bij jou aan gedachten en gevoelens waar te nemen zijn op het moment dat je het begrip ‘geld’ in je gedachten laat opkomen. Doe dat nu even, gewoon voor de leuk, je bent er nu toch……..

En wat voor associaties maak jij? Waar denk je aan? Kan je de lading van het begrip ‘geld’ voelen in je lijf? Het is grappig om je te realiseren dat geld neutraal is. Geld heeft geen lading, het is onze mind die er gewicht aan geeft. Het is onze conditionering, onze opvoeding, onze cultuur, onze normen en waarden die de lading creëert. Zo vinden wij bevoordeeld dat een priester niet een paar ton per jaar mag verdienen. De priester kiest voor dit bestaan en daar past geen luxe bij. Daarentegen is het prima dat iemand die goed tegen een bal trapt miljoenen verdient. Dat hebben we als maatschappij geaccepteerd. De voetballer die miljoenen verdient maar de schoolleraar die redelijk moet sappelen om rond te kunnen komen is ‘normaal’ (Dajo ben je getriggerd door die laatste zin :-)).

Wij creëren dus zelf de perceptie van geld. We hangen er zelf een waarde aan. Jou waarde en jou perceptie ervaar je goed op het moment dat je gaat handelen. Het neutrale geld wordt ingezet en direct verliest het zijn neutrale lading. Het resultaat is positief of negatief omdat we verdienen of verliezen en bij dat verlies of bij die winst horen ook weer allemaal gedachtes en emoties. Al die gedachten en die emoties kosten jou energie. Misschien herken je het het fenomeen dat een ingenomen positie waar jij betekenis aan geeft (vaak een bedrag wat je ‘pijn’ kan doen op het moment dat je het verliest) je behoorlijk in beslag kan nemen en je vaak ook mega veel energie kost. Energie die je dus besteedt omdat jij een lading geeft aan het neutrale geld. Energie die je beter had kunnen gebruiken om je zo goed mogelijk aan je ‘strategie’ te houden en wellicht te anticiperen op hetgeen op dat moment gebeurd.

Als we geld inzetten zijn we bang om het te verliezen, maar als je wint dan is het gevoel er een van blijdschap maar misschien ook een van tja nu heb ik een paar honderd winst, maar wat is nou een paar honderd euro… let’s go voor de klappert. Hier kunnen we allemaal onze eigen ervaring wel in kwijt denk ik.

De succesvolle traders zijn die traders die in staat zijn om de emoties buiten het spel te houden. Wat er ook gebeurd! Ze beseffen dat geld neutraal is en dat alles wat je mind erbij verzint alleen maar energie kost. Een strategie opstellen en je daar emotieloos aan houden. Dat is een mooie uitgangspositie om succesvol te traden. Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan.

Succes met handelen en onthou, realiseer je: Geld is neutraal!

Warme groet,

Sijbrand

ik verdien online geld

Geld is NEUTRAAL! – Trouwens hoe word ik rijk?

#2   Nina

Nina

Newbie

• Member
  • 9 berichten
    • Tijd online: 1u 16m 41s
  • Verdient met:n.v.t.

Geplaatst op Vandaag, 10:55

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar over geld gesproken. Ik heb dit Internet Succes gids gevonden en hoor er goede verhalen over. Het zou zowel geschikt zijn voor beginners zonder enige kennis als de expert professionals om snel geld te verdienen.

Zijn er meer mensen met ervaring?
Dit is mijn handtekening en ik ben nieuw!

#3   StijnV

StijnV

Hulp Addict

• Moderators
  • 1337 berichten
    • Tijd online: 23u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Ssst Nina :D . Het verdien model waar je het over hebt is nieuw. Je kan meer informatie inwinnen op de site .

Ik ben met succes lid geworden. De inschrijving had ik er binnen één week uit. Ik steek nu elke week 3 a 4 uur in mijn Online model en verdien tussen de 40 en 60 euro per dag. :D

Online heb je toegang tot het membershipsite met (video) handleidingen, een interactief leercentrum voor al je vragen en contacten met andere deelnemers.
Het is echt het proberen waard! Succes Nina!
Succesvol geworden met internet verdiensten :D

Vergelijkbare berichten Collapse

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers