Springen naar inhoud

Foto

Geschiedenis van de euro – hoe kun je snel geld verdienen

• Log in om te antwoorden
No replies to this topic

#1 Joskas

Joskas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1860 berichten

Geplaatst 06 May 2015 - 08:59 PM

Geschiedenis van de euro
Wil je handelen in ? Het is verstandig om de geschiedenis van valuta te doorgronden, zodat je bijvoorbeeld de koers en positie van de euro beter leert begrijpen. De geschiedenis van de euro gaat terug tot in de jaren ’70 van de vorige eeuw, toen men op basis van het Plan-Werner en de monetaire slang al nadacht over een Europees monetair systeem. Ook de EMS vormde een poging, al mislukten de beiden jammerlijk. Het was uiteindelijk het Verdrag van Maastricht dat in 1992 de basis legde voor de euro zoals we die nu kennen, via de Europese Monetaire Unie (EMU).

Naamgeving van de euro
De euro zou oorspronkelijk de ‘ecu’ gaan heten, dat de afkorting vormde voor European Currency Unit. Bovendien was dit de naam van een oude Franse munt, in het Frans betekent ‘ecu’ ‘schild’. Duitsers hadden problemen met de uitspraak van deze benaming (ekoe), waardoor men op het laatste moment op voorstel van Germain Pirlot toch besloot om de munt de euro te gaan noemen. Op de bankbiljetten is ook sprake van een Grieks en Latijns schrift, het gaat om ευρώ. Er is uitsluitend sprake van enkelvoud in de benaming van de verschillende munten en biljetten.

Invoering van de euro
De invoering van de euro vond plaats op 1 januari 2002. Het waren 16 landen die hiermee van start gingen, waaronder Nederland. Per 1 januari 2007 werd de euro ook ingevoerd in Slovenië, in 2008 volgde Cyprus en Malta en in 2009 was het de beurt aan Slowakije. In 2011 werd Estland toegevoegd, Letland volgde in 2014 en in 2015 was het de beurt aan Litouwen. Dat betekent dat po dit moment 23 landen gebruik maken van de euro. Dit heeft er onder andere toe geleid dat de Amerikaanse Dollar wereldwijd aan invloed heeft verloren, als gevolg van de euro die het betalingsverkeer binnen Europa een stuk gemakkelijker heeft gemaakt.

Handelen in de euro
Wil je handelen in de euro? Je kunt deze binnen verhandelen tegen bijvoorbeeld de dollar en een aantal andere munteenheden. Dit heeft te maken met de internationale invloed van de euro, die behoorlijk groot is. Het koersverloop heeft een initiële stijging laten zien, ten opzichte van bijvoorbeeld de Amerikaanse dollar. Daarnaast heeft er een kentering plaatsgevonden, mede onder invloed van de schuldencrisis die de zwakte van de economieën van een aantal Europese landen heeft blootgelegd.

De Geschiedenis van de euro en hoe nu verder
Nu je meer informatie hebt over Geschiedenis van de euro en de beschikbaarheid van een cursus op fox.nl is de volgende stap natuurlijk het doorlopen van het gehele lessentraject. Omdat wij ook weten dat je met geld wilt verdienen in plaats van verliezen is deze cursus volledig gratis. Ook hebben we verschillende brokers gevonden die je GRATIS met kennis willen laten maken. Markets.com 25 € gratis of PLUS500.com met 25 € gratis.

Wil je nog meer over leren? Registreer je op onze website of log in en neem deel aan de vele discussies op ons forum. Wil je nog meer over lezen? dagelijks nieuws en uitleg van termen.

veel geld verdienen online

Geschiedenis van de euro – hoe kun je snel geld verdienen

#2   Nina

Nina

Newbie

• Member
  • 9 berichten
    • Tijd online: 1u 16m 41s
  • Verdient met:n.v.t.

Geplaatst op Vandaag, 10:55

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar over geld gesproken. Ik heb dit Internet Succes gids gevonden en hoor er goede verhalen over. Het zou zowel geschikt zijn voor beginners zonder enige kennis als de expert professionals om snel geld te verdienen.

Zijn er meer mensen met ervaring?
Dit is mijn handtekening en ik ben nieuw!

#3   StijnV

StijnV

Hulp Addict

• Moderators
  • 1337 berichten
    • Tijd online: 23u 14m 21s
  • Verdient met met:Internet

Geplaatst op Vandaag, 13:27

Ssst Nina :D . Het verdien model waar je het over hebt is nieuw. Je kan meer informatie inwinnen op de site .

Ik ben met succes lid geworden. De inschrijving had ik er binnen één week uit. Ik steek nu elke week 3 a 4 uur in mijn Online model en verdien tussen de 40 en 60 euro per dag. :D

Online heb je toegang tot het membershipsite met (video) handleidingen, een interactief leercentrum voor al je vragen en contacten met andere deelnemers.
Het is echt het proberen waard! Succes Nina!
Succesvol geworden met internet verdiensten :D

Vergelijkbare berichten Collapse

0 user(s) are reading this topic

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers